Målsætninger
Efter 4 års grunduddannelse på deltid behøves et 5. og 6. år til at fuldstændiggøre uddannelsen (nationalt / internationalt). Målsætningen omfatter, at uddannelsen fra grunden anlægger en pædagogisk-kunstnerisk-terapeutisk basis med mere intensive 3. + 4. år, der har selvvalgte særlige fokus fx. på pædagogisk eller terapeutisk orienteret eurytmi, så at man kan forberede og imødese en (delvis) indkomst gennem at arbejde med eurytmi (under mentor-vejledning), om muligt også mens 5. og 6. år færdiggøres.
Prioritering af tid til egen øvning og forberedelse til modulerne i uddannelsen forudsættes.
Det hører med til visionen for en Nordisk Eurytmiuddannelse at der, hvis alle forhold kan etableres optimalt, også skal kunne udvikles en fuldtidsuddannelse.
Visionsaspekter for vores eurytmiuddannelse anno 2022:
-
-
-
At virke med balancerende og styrkende kunst i tider med digital-, nano- og gen-manipulerende teknikker, stress og ofte intense livsforhold. At lære og bevidstgøre sig de indstrømmende kræfter fra den åndelige verden ift. at styrke legemlig jordisk ‘bæredygtighed’, som inkluderer fysiske og æterisk-livsformende kræfter og arbejder konkret og levende med dem.
-
At uddanne eurytmister, som kan stå og begå sig i dagens verden og samfund, være velvidende og veluddannede i sundhedsfremmende bevægelsesaspekter og i aspekter vedr. ubalancer i bevægelses- og sjælelivet, i tanke- og viljeslivet.
-
At udforme uddannelsen med inddragelse af hjerneforskning, mindfull-meditative teknikker, udviklings- og bevægelsespædagogik / -terapi, sådan at den studerende bredt får kompetencer indenfor almene bevægelsesrelaterede sygdomme, diagnoser og deres bedring / helbredelse.
-
At praktisere accelereret læring; bevidst kendskab til og anvendelse af moderne refleksion- og læringsmetoder. Bevidst afsked med ubevidste læringsformer og -traditioner.
-
-